Wednesday, December 10, 2014

Hijab



Assalamualaikum,

Semua perempuan Islam WAJIB menutup aurat. Semua orang tahu kot hukum menutup aurat ni.

But.........

Lihat sekeliling kita................................ RAMAI je yang SUKA membuka aurat tanpa rasa takut kepada Allah.

Dan kemudian berhujah.. "oh it's ok if tak berhijab pun asalkan berbaju sopan", "Hijab kan by choice", "If berhijab tapi mengumpat, nak buat apa"..............etc...etc....etc

hahahaha............. masing-masing buka fatwa dan ajaran syok sendiri.

Saya sendiri pernah menerima umpatan dari seseorang. Kononnya, dia tidak suka bila saya MENGAJAK dia berhijab. Pagi tadi saya umpan lagi cerita tentang hijab secara umum dan saya boleh lihat dengan jelas dari riak mukanya yang tidak senang.

Emh.. tak pe lah kalau tidak suka. Yang penting saya sudah jalankan tugas berdakwah. Saya tidak mahu di akhirat nanti di tanya "Kenapa saya biarkan si polan dan si polan tidak mahu menutup aurat"

Susah nak jawab tu....

No comments:

Post a Comment